14 martie 2012

Cartile si Spiritualitatea

Asa cum spunea si Mihaela nitel mai la vale (sau la deal, depinde cum ati ales sa vizualizati posturile), nu e nevoie sa citesti compendiile de spiritualitate ca sa ajungi o persoana spirituala. Cand am inceput sa il citesc pe Terry Pratchett am renuntat la Yogananda, Aurobindo, Nisargadata si alti Intelepti. Nu spun nimic impotriva lor, departe de mine gandul. Dar eu am citit Biblia (integral) si am dreptul sa emit judecati despre ce inseamna pagini atacate de mucegai. Caruta e excelenta si e foarte posibil sa ajungem sa o utilizam din nou (nu tehnologic, doar temporal). La fel consider ca e si cu Inteleptii, mai mult ori mai putin antici. Sunt sobri, scortosi si iti vine sa alergi pe langa ei, ca pe langa grigorescienele vehicule. Si-atunci, de ce sa nu ne spiritualizam in umbra racoroasa a hohotului de ras? - cine a citit seria Scotidusilor (primele doua sunt traduse si in romana, a treia ne-o promite Corint-ul de dinainte de a-mi lasa eu barba si nimic pana azi) deci, cine a citit cartile nu a reusit sa nu remarce cat sunt de educationale. Fara limbaj doct (si consacrat), fara prelegeri, fara banca, penar si creionele.
Si un alt mod de a intra in comuniune directa cu Divinitatea sunt BANCURILE. Si d-aia nu incetez sa redau aici cele mai frumoase dintre ele, cele care nu trec fara sa lase o urma. Si Duamnele (cum zice Iulia, blondele, adicata) sunt printre preferatele mele (aci, in viata reala, neh).

"Astazi o sa fie 8-10 cm de zapada. Va rugam sa parcati masinile pe partea de strada cu casele numerotate cu numere pare, pentru ca sa se poata trece cu plugurile de zapada"
Sotia se duce repede si se executa.
O saptamâna mai târziu, dimineata, mic dejun, radio:
"Astazi o sa fie 10-12 cm de zapada. Va rugam sa parcati masinile pe partea de strada cu casele numerotate cu numere impare, pentru ca sa se poata trece cu plugurile de zapada"
Sotia iar se duce si parcheaza ascultatoare masina pe partea indicata.
O saptamâna mai târziu:
"Astazi o sa fie 12-14 cm de zapada. Va rugam sa parcati....." si se întrerupe curentul. Sotia suparata si ingrijorata intreaba:
- Dragul meu, nu stiu ce sa fac. Pe ce parte a strazii trebuie sa parchez masina?"
Sotul cu o voce calda si întelegatoare, cum o au toti barbatii ce sunt însurati cu blonde, spune:
- De ce nu lasi tu masina în garaj, de data asta?