18 februarie 2010

La Multi Ani, Tata!

Tatal meu a facut luna trecuta 80 de ani. Nu stiu daca s-ar fi bucurat de urari, fiindca toata viata ei mi-au spus ca numai Irod si Nimrod si-au serbat ziua de nastere, pentru un crestin "adevarat" acesta e un lucru rau si finalmente, interzis. Bing!
Si am invidiat-o (cu zambet) pe Iulia pentru relatia speciala, cu tatal ei, pentru felul cald in care interactioneaza. Pe Florin din BM pentru tatal sau, pe Olimpia pentru cei doi tati ai ei, amandoi deosebiti (dintre care a mai ramas acum doar unul, RIP, Emanuel!) si e o lista lunga, care ar putea incarca serverele de la Blogger :D.
Tatal meu e muntean, de langa Cheia. Nu e prea scolit, si nu e prea subtil. E un om dintr-o bucata si nu prea ii plac fitele. Cand citeam povestioare biblice lacrimogene, i se inroseau ochii si intotdeauna a fost generos si cu suflet mare. Mintea in familie a venit pe partea materna, tatal meu nu a fost nicicand un inteligent, ci un om practic. Aspru si iute la manie, da` cat de corect reusea sa fie el. Il uram cu mult drag cand eram tanar si abia asteptam sa vie eliberarea de sub jugul sau ;)).
Si totusi, tatal meu m-a "invatat" sa fiu onest, sa nu fiu cu nasu` pe sus, sa respect femeile si sa le consider la acelasi nivel. Sa vad partea buan a lucrurilor si din orice dezastru sa incerc sa salvez ce e important. Nu, nu mi-a tinut lectii sau predici (inafara celor presarate "en gros" cu cetate den Beblie). Le-am invatat toate astea de la tata, vazandu-l pe el cum se purta cu mama, felul calm si intens in care a iubit-o aproape o jumatate de secol, cum a ascultat-o intotdeauna si nu s-a simtit dominat pentru asta. Si apoi, tatal meu mi-a dat mainile. Indemanarea de a mesteri orice, si bucuria de a o face, de la lemn la piatra si metal.
Nu stiu cum se simte tatal meu acum, ca e singur de mai bine de un an de zile. Si nu il pot suna, fiindca nu ma aude si nu imi doresc "translator". La vara, insh'Allah, om vorbi si o sa ma conving.
Oricum, ma bucur ca l-am ales pe el ca tata al meu, fiindca dupa ce am tras linia, tata a fost un om bun.

3 comentarii:

  1. Să vă trăiţi!
    Şi să ţi se-mplinească dorinţa de-a vă vedea şi auzi fără "translator"!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani tatei,liniste sufleteasca tie si mai ales speranta ca vei vorbi la prezent cat mai multi ani....

    RăspundețiȘtergere
  3. L-am văzut alaltăieri la gară pe taică-tău, Liviu.
    Arăta bine, roș la față.

    Caută-mă când vii acasă.

    RăspundețiȘtergere