17 decembrie 2009

Take, Ianke si Cadir

Ati auzi pana in clipa asta de "Sfarleaza cu fofeaza"? Da' de cetateanul Victor Ion Popa?
As putea sa pariez cu voi, si celor mai multi cred ca v-as lua in mod necinstit banutii*.
Da, numitul a "comis" intre alte lucruri, si cele doua scriituri. Sfarleaza - roman si a doua, celebra si arhicunoscuta piesa de teatru, "Take, Ianke si Cadir"
Am vazut ambele versiuni, cea din 2002 (cu Radu Beligan, Marin Moraru) si pe cea din 1976, cand actorii pe care mai apoi i-am urmarit in filmele romanesti ale vremii erau inca tineri...
Nu-s multe de spus... bine scrisa, bine jucata, mult mi-e drag sa o revad, de fiecare data. Buna treaba si internetu' asta si file-sharing-ul...
Si totusi, tare drag mi-ar fi sa il mai reintalnesc nitel pe copilul-adolescentul cu ochii de cer si suflet pasare... da' catu-i de mare internetu', romanul nu l-am gasit. E cuminte, acasa la mine in raft, si probabil ca am sa il recitesc la vara... Insh'Allah!

*voi ati spune ca nu ati auzit, eu ca da, si cand as pomeni de mos Cadir...

2 comentarii:

  1. ce surpriza....!
    Take,Ianke si Cadar...
    l-am vazut pe Fintesteanu cand eram inca copila,Fintesteanu si Giugaru/
    Apoi am rascolit internetul sa am inregistrarea..
    vremuri frumoase ,mancam teatru cu paine,dar ce teatru....!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vezi tu, draga prietena, aia a fost iepoca noastra, arta noastra, evadarea noastra. Locul nostru secret unde eram liberi. Cei de astazi nu au nevoie de asta. Ei sunt in stare sa se exprime pe ei insisi... gresit. Ei au dreptul de a se exprima pe sine in orice modalitate le este la indemana. Si nu au nevoie sa o faca in anumite "locuri" sau prin intermediari. Sa citesti odata, cand ai vreme, Sfarsitul Copilariei a niciodata indeajuns regretatului Clarke, Arthur C, Sir. Daca nu o ai sau nu o afli, scrie-mi si ti-o trimit cumva. In format doc, desigur :)

    RăspundețiȘtergere