13 ianuarie 2007

Iubitafizica - Episodul 3 (Catalogul iubitafizicienilor profesionisti)


Senatul Institutului de Iubitafizica din Bucuresti, întrunit în sedinta extraordinara în data de 1 ioanarie 2002, a acordat titlul de iubitafizician in perpetuum urmatorilor scriitori care au contribuit substantial la aparitia stiintei iubirilor imaginare:

Paulo Coelho
Motivatia juriului:
"Fiinta umana îsi permite luxul de a înnebuni doar cînd are conditii favorabile."

Julio Cortázar
Motivatia juriului:
"Îti ating gura, cu un deget ating coltul gurii tale, îi urmaresc conturul ca si cum as desena-o cu mîna mea, ca si cum pentru prima oara gura ti s-ar întredeschide, si mi-e de-ajuns sa închid ochii pentru a sterge totul si a o lua de la capat, fac sa prinda viata de fiecare data gura pe care o doresc, gura pe care mîna mea o alege si ti-o deseneaza pe fata, o gura aleasa dintre toate gurile, cu suverana libertate aleasa de mine ca sa ti-o desenez cu mîna mea pe fata, si care printr-un hazard pe care nu încerc sa-l înteleg coincide întru totul cu gura ta ce zîmbeste pe sub cea pe care ti-o deseneaza mîna mea."

Gustave Flaubert
Motivatia juriului:
"Emma se pierdea nedeslusit în lucrurile ce o înconjurau, în tacere, în noapte, în vîntul care adia, în miresmele jilave care se ridicau."

José Ortega y Gasset
Motivatia juriului:
"Regulile se fauresc pentru a pregati exceptia, iar exceptia, generoasa, îsi daruie tainic cea mai buna parte din seva regulii care, fara asta, ar fi oarecare."

Alfred Jarry Motivatia juriului:
"Pentru inventarea patafizicii si a personajului Ubu."

Mario Vargas Llosa
Motivatia juriului:
"Acesta este chipul meu pentru tine, la ceasul simturilor. Aceasta sînt eu cînd, pentru tine, îmi lepad pielea de fiecare zi si cea de sarbatoare. Acesta mi-o fi, poate, sufletul. A ta de tine."

Vladimir Nabokov
Motivatia juriului:
"Dimineata ea era Lo, pur si simplu Lo. Cum statea în picioare, un metru cincizeci în sosete. Era Lola, cînd purta pantaloni pescaresti. Era Dolly, la scoala. Dolores era ea în împrejurari oficiale. Dar, în bratele mele, era întotdeuna Lolita."

Gellu Naum
Motivatia juriului:
"M-a umilit descrierea saraca si profanatoare a Zenobiei. Din pricina asta, cîteva zile n-am mai scris un rînd; ar fi trebuit, totusi, sa stiu de la bun început ca pîngaresc o zona care, datorita structurii si deprinderilor mele, se lasa transcrisa, si înca destul de vag, numai prin mijlocirea a ceea ce eu numesc pohem; ar fi trebuit sa nu uit ca, altfel, tentatia de a o descrie cît de cît aduce dupa sine texte a caror inocenta artizanala nu are decît un merit: acela de a ma situa în afara literaturii..."

Luca Pitu
Motivatia juriului:
"Pentru strînse legaturi cu parintele patafizicii, Alfred Jarry, pentru neobositele calambururi ubucovinene si pentru capitolul Patafizica omeneasca din volumul Naveta esentiala (Editura Moldova, Iasi, 1991)."

Manuel Puig
Motivatia juriului:
"Îti iese bine linia vietii, acum trebuie sa-ti alegi treispe din cartile astea împrastiate aici, dar nu le întoarce, c-or sa te pedepseasca mortii, era o tiganca mai demult care întorcea cartile si mortii i-au pus otrava în mîncare, pentru ca, daca un om viu întoarce înainte de soroc cartile, poate sa cada un mort din cer."

Thomas Pynchon
Motivatia juriului:
"Totul devenea din ce în ce mai confuz. La un moment dat Oedipa a intrat în baie, si-a cautat imaginea în oglinda, dar nu a gasit-o. A trait o clipa de groaza aproape absoluta. Apoi si-a amintit ca oglinda s-a spart si a cazut în chiuveta."

Ernesto Sábato
Motivatia juriului:
"Cerul, cerul acela din visul lui, parea acum iluminat de reflexele rosietice ale unui incendiu. Si atunci o vazu pe Alejandra înaintînd spre el în noaptea luminata de flacari, cu fata supta si cu bratele întinse înainte, miscîndu-si buzele ca si cum ar fi repetat, muta si deznadajduita, chemarea aceea."

Nasos Vayenas
Motivatia juriului:
"Exista trupuri tot atît de albe si tot atît de complicate
cît sentimentul de victorie-al sahistului."

Boris Vian
Motivatia juriului:
"(...) povestea e în întregime adevarata, de vreme ce am nascocit-o de la un cap la celalalt."

(cu multumiri pentru ingaduinta, domnului Iulian Tănase; pentru nemijlocit si deplin acces, urmati link-ul din titlu sau click AICI)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu